Conflictul, bata-l vina…

Ce faci atunci cand esti nevoit sa lucrezi intr-o echipa cu o persoana care nu are habar de subiectul pe are se lucreaza, insa, are autoritate?

Sa spunem ca se face o echipa pentru asamblarea unui tractor. Tu esti mecanic auto, cu experienta de  cativa ani in asamblarea de tractoare si esti nevoit sa lucrezi cu o persoana trimisa de primarie, o persoana care a mai condus tractoare, are asa o vaga idee si este „expertul” primariei in tractoare.

Chiar daca iti place la nebunie sa asamblezi tractoare si ai muncit toata viata sa ajungi aici, iti garantez ca o sa ai momente in care  iti vei dori sa nu mai asamblezi tractoare niciodata in viata ta ca urmare a experientei cu asa-numitii „experti”.

O sa ai o experienta plina de frustrari, de neintelegeri, de „idiotule” spus in mintea ta, de explicatii inutile, de timp pierdut, stres si multe altele. Cu toate acestea, esti un profesionist si trebuie sa rezolvi problema cu delicatete si profesionalism.

Problema prezentata poate fi abordata in unul din urmatoarele feluri:

  1. Te stapanesti – „expertul” de la primarie este complet satisfacut, in timp ce tu esti complet nesatisfacut;
  2. Se face un compromis – si „expertul” e putin satisfacut si tu esti putin satisfacut, insa niciunul total;
  3. Se realizeaza integrarea – atat „expertul”, cat si tu sunteti complet satisfacuti (evident, solutia ideala);
  4. Pleci – pur si simplu pleci

In viata mea au existat experiente care ilustreaza fiecare dintre cele 4 situatii.

Topul situatiilor conflictuale in care am fost implicata si cum le-am rezolvat arata asa pentru mine:

  1. Am facut compromis
  2. M-am stapanit
  3. M-am integrat
  4. Am plecat

Desi partea cu „Am plecat” este pe ultimul loc in top, nu de putine ori imi vine sa „imi iau jucariile” si sa las balta totul, insa aceasta este cea mai nociva cale de a rezolva un conflict si, de regula recomand sa o aplicati doar dupa ce le-ati incercat pe celelalte trei.  Bineinteles, daca doriti sa rezolvati conflictul, daca interesele pe care le aveti cer acest lucru.

Bazat pe experienta voastra… Cum arata topul vostru?

2 gânduri despre &8222;Conflictul, bata-l vina…&8221;

  1. -escu zice:

    pot saaa….permiteti?
    Eu am stat o luna, doua …am mai inghitit o perioada sperand ca poate se va aparea o schimbare de atitudine si apoi am renuntat . Nu-mi plac conflictele si cand cineva trebuie sa cedeza, nu’sh de ce, dar simt ca eu sunt persoana potrivita. Lucrurile nu merg neaparat mai bine „dupa”, deseori ma doare sufletul dupa ce am lasat – pentru ca , nu-i asa? implicarea vine deseori din ratiuni emotionale si mai putin materiale, cum poate ne-ar sta bine intr-un capitalism pragmatic.
    Doamne, ce bine semeni cu mine la atitudine ! Pacat ca esti maritata, Crinutza (na! cre’ca m-am deconspirat ;)))….pacat pentru mine, desigur 🙂

    P.S. Habar n-am sa conduc un tractor. Dar cel putin am bunul simt si recunosc asta de la inceput!

    Apreciază

  2. Uite ca ti-am permis 🙂
    Intradevar, nu-i usor sa fii persoana care cedeaza si e si mai greu cand trebuie sa o faci pentru cineva care nu are nici macar bunul simt sa admita ca nu se pricepe.

    PS. N-am idee cine esti, asa ca stai linistit, nu te-ai desconspirat… 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

