Participi la evenimente business?

In principiu particip la cat de multe evenimente de business pot.

In ultimii ani am participat la o sumedenie de evenimente de business, unele reusite unele mai putin reusite si de fiecare data cand ma trezesc la un eveniment din ultima categorie ma intreb iar „Unde am gresit de am ales acest eveniment?”. Si asa am ajuns sa imi fac un set de reguli pe baza caruia sa aleg sa particip la un eveniment  sau nu.

Mi s-a intamplat de exemplu sa particip la un eveniment foarte bine promovat, cu o tematica actuala, cu speakeri care promiteau si grup tinta cu care aveam ce discuta. Locatia a fost excelenta, organizarea fara defecte, pranzul ideal, atmosfera business, discutii in pauze foarte interesante. Cu toate astea, ziua respectiva s-a finalizat cu o sacosa cu vreo 6 kg de materiale promotionale inutile, un badge dragut, o senzatie oribila ca organizatorii au facut bani pe naivitatea noastra si nicio informatie consistenta noua. Speakerii si-au promovat afacerile, au starnit ceva discutii si gata. Total dezamagita. E lesne de inteles ca acest organizator e taiat de pe lista mea de evenimente la care particip.

Ce ma face pe mine sa spun prezent la un eveniment:

  • In primul rand tematica abordata. Si e si normal sa fie asa intrucat prefer sa investesc timp in ceva ce ma intereseaza. Daca e un eveniment al companiilor de IT cu siguranta nu ma gasiti acolo.
  • Apoi, grupul de speakeri care e prezent. Intotdeauna fac un mic research cu persoanele care vor vorbi si care sunt considerate specialisti. Cu toate acestea, experienta anterioara nu garanteaza si o prezenta reusita la eveniment.
  • Reputatia organizatorilor. Iarasi research, intrebat prieteni, cautat pe google etc.
  • Grupul tinta si oamenii care s-au inscris. De ce? Pentru ca, pe langa lucrurile pe care probabil le voi afla/invata, ma intereseaza si partea de networking si ma intereseaza sa stiu cu cine am oportunitatea de a face networking. Nu multi organizatori, insa, fac publica lista cu cei inscrisi la eveniment.
  • Organizarea. Si imi pot da seama timpuriu de cum e organizarea, inca de la initierea contactului cu organizatorii, atunci cand ma inscriu. Sunt prompti? Raspund politicos? Imi furnizeaza clar toate informatiile de care am nevoie?
  • Pretul sau taxa de participare. Pe langa timpul pe care sunt dispusa sa il investesc, fac si balanta pret/calitate.

De asemenea, daca particip la un eveniment business:

  1. Am grija cum ma imbrac. Sunt evenimente la care se cere tinuta business si altele la care se cere business casual. Nu e placut sa te imbraci la 4 ace, iar restul lumii sa fie casual, nu mai zic de vice-versa.
  2. Am grija intotdeuna sa am cel putin 50 de carti de vizita la mine. Cum ar fi sa intri in discutie cu o persoana, descoperiti o posibilitate de colaborare si primesti carte de vizita, iar tu rupi un colt de hartie si iti scrii numarul de telefon si adresa de e-mail? Probabil nu o sa mai primiti vreun semn de la interlocutor.
  3. Imi fac o mica strategie referitor la ce o sa raspund cand cineva ma intreaba „Cu ce te ocupi?” sau „Ce face firma ta?”. Scopul este sa starnesc curiozitate si, de ce nu, sa contribui pozitiv la promovarea „mouth to mouth” a afacerii mele.

Voi cum faceti?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s