Pentru trainerii începători…

Îmi aduc aminte cum am început să fac training… 🙂 Eram studentă şi membru ELSA Iaşi când am început să particip la tot felul de training-uri şi să sorb informaţia cu ochii mari cât cepele. Mi-a plăcut atât de mult de oamenii aceia ce stăteau acolo în faţa noastră şi ne spuneau chestii, ne puneau să facem chestii, încât m-am hotărât (după vreo 6 luni) că e cazul să merg la mine în asociaţie şi să „ŢIN” training. Primul lucru pe care l-am făcut, a fost să imit (într-un mod jalnic, vă daţi seama) ce am văzut la alţii.

Nu erau pe vremea aia ToT-uri (Training of Trainers – Formare de Formatori) accesibile şi nici prin cap nu îmi trecea că în spatele unui simplu exerciţiu de jucat cu baloanele este un obiectiv, este un adevărat proces care e mai important decât coloritul baloanelor.

După ce mi-am nenorocit membrii din departamentul S&C al cărui VP eram 🙂 mi-am dat seama că e groasă treaba şi dacă vreau să fac ceva ar cam trebui să dau din coate în direcţia asta. Şi uite aşa, şontâc-şontâc, am „furat” de la alţi traineri, am început să merg la ToT-uri pe la noi, prin alte ţări şi de la a imita ce fac alţii am reuşit să fac eu cu propriul meu căpuşor.

Mi se pare că apartenenţa la o organizaţie care să îţi dea oportunitatea să experimentezi e un bun început pentru un trainer. Nu cred că participarea la un ToT te face trainer, indiferent de numărul de ore. Un ToT îţi arată calea, îţi stimulează „glanda” creativităţii, îţi deschide ochii, te ajută să îţi pui la punct noţiuni necesare. Ce faci mai departe e mult mai important.

Am strâns din experienţele mele de training şi, în Traineri de colecţie, am construit acel ToT care să răspundă cât mai multor doritori de dezvoltare în direcţia asta: o perioadă de timp acceptabilă (3 zile), abordări punctuale pe lucruri de care un trainer la început de drum are nevoie, un preţ accesibil şi, bineînţeles, un suport de curs util.

Cei pe care îi aştept să se înscrie trebuie să fie pasionaţi de training şi să dorească să facă training în organizaţiile/companiile din care fac parte.

Ne vedem pe 2-4 martie!

Lasă un răspuns

